2024. július 4., csütörtök

Stáblista

Két héttel ezelőtt izgalmas meghívást kaptam: az Alföld TV-n futó Stáblista című talk show-ban a Sárkányok háza került terítékre, és a műsorvezető arra kért, legyek én az egyik vendég, aki kifejti a véleményét róla. Meglepetésként ért a dolog, hiszen eleve ritkán szerepelek a médiában, és azzal a néhány alkalommal a saját regényeimről vagy kutatásomról kellett beszélnem. Ezúttal viszont merőben más volt a téma, és első kérdésként az merült fel bennem, hogy miért pont rám esett a választás. A műsorvezető, Hutóczki-Orosz Éva nem váratott sokáig a válasszal: a műsor koncepciója az, hogy a két vendég közül az egyik a filmes világból érkezik, míg a másik azon kívülről (volt már szociológus, pszichológus, képregényszakértő). Ezúttal egy fantasyval mélyebben is foglalkozó kollégája javasolt engem, amit már önmagában is megtisztelőnek éreztem.

Maga a beszélgetés az Apolló Moziban zajlott le, kellemes és kötetlen körülmények között. Igyekeztem releváns dolgokat hozzáfűzni, bár George R. R. Martin könyvét, a Tűz & vért csak pár nappal korábban kezdtem el olvasni, mivel gyanítottam, hogy a talk showban szóba kerül majd. Az anyag péntek este került adásba az Alföld TV-n, de a Youtube-ra is felkerült, így akit érdekel, itt megnézheti.

Érdekes élmény volt kívülről nézni magam, és megfigyelni, hogy pótcselekvésként szinte folyamatosan az arcomon babráltam. Ez azért elárulta, hogy zavarban voltam, még ha akkor nem is igazán éreztem úgy. Ezek után kíváncsian várom a következő, szeptemberi beszélgetést, ahol szintén a Sárkányok háza 2. évada lesz a téma, de már annak lezárása után. Addigra mindenképp végigolvasom a könyvet is, ami szintén belopta magát a szívembe.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése