2020. április 29., szerda

Jutalomjáték

Egy korábbi bejegyzésben már írtam róla, hogy tavaly sikerült megnyernünk a magyar csapattal az online Világligát sógiban (World Shogi League), mégpedig az A osztályban. Most a Japán Sógi Szövetség jóvoltából a nyertes csapatok tagjai jutalomjátékot játszhatnak egy-egy profi játékos ellen, az általuk választott előnnyel.

Úgy alakult, hogy az én ellenfelem Aosima Mirai lesz, az 5 danos profi. Első olvasásra talán nem tűnik sokkal magasabbnak az ő fokozata, mint az enyém, ám valójában hatalmas a különbség: én az amatőr skálán vagyok 4 danos, ő pedig a profi skálán 5. Azok kedvéért, akik esetleg szoktak sakkozni, leírok egy összehasonlítást. Azt szokták mondani, hogy a sógiban az amatőr 1 dan nagyjából egy 1800 Élő-pontos sakkozónak felel meg, egy fokozat különbség pedig 100 Élő-pontnak. Ez azt jelenti, hogy ha úgy sakkoznék, mint ahogy sógizom, akkor nagyjából egy gyengébb mesterjelölt szintjét hoznám (2100 Élő-pont), az ellenfelem pedig egy nagymesternek felelne meg (2500 Élő-pont). A futóelőny, amit választottam, a sógiban korántsem olyan nagy előny, mint a sakkban lenne: kb. 2 fokozat, azaz 200 Élő-pont különbséget kompenzál. Ez azt jelenti, hogy még ezzel az előnnyel is nagy az esély rá, hogy ki fogok kapni. :) Aki szívesen megnézné, a 81dojo.com oldalon megteheti május 2-án, magyar idő szerint 11-kor. Minden szurkolónak örülök, de aki éppenséggel azt szeretné látni, ahogy előnyt kapok, és úgy is elvernek, az se hagyja ki a lehetőséget. :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése